دریافت اقامت انگلستان

اقامت انگلستان و بررسی اولیه

اقامت انگلستان ، مهاجرت به انگلستان و شرایط اخذ اقامت انگلستان در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفته است. اخذ اقامت انگلستان و شرایط ویزای انگلیس دارای نکات بسیار مهمی است که در این مقاله با راهنمایی های وکیل مهاجرت مجرب ارائه شده است. ما در این نوشتار سعی می کنیم که تمام راه های اقامت کشور انگلستان را بررسی کنیم و به سوالات مطرح شده در این مورد پاسخ دهیم . برخی از این سوالات که جواب آن ها در ادامه ذکر شده است به شرح زیر هستند:

اخذ اقامت انگلستان و راههای مهاجرت به انگلستان و شرایط گرفتن وکیل مهاجرت ساده است ؟
شرایط لازم برای اخذ اقامت در انگلستان چگونه خواهد بود ؟
آیا امکان اخذ اقامت کشور انگلستان وجود خواهد داشت ؟
چگونه می توان اخذ اقامت انگلستان را بدست آورد ؟
راه های اخذ اقامت در انگلستان چگونه می باشد ؟
مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت در انگلستان از طریق تحصیل در انگلستان و یا قوانین کار در انگلستان چگونه می باشد ؟
آیا امکان اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج در انگلستان وجود دارد ؟
افراد از چه سنی می توانند به اقامت کشور انگلستان برسند ؟
شرایط اخذ اقامت در انگلستان از راه های سرمایه گذاری در انگلستان چگونه خواهد بود ؟

اقامت انگلستان و معرفی این کشور به عنوان یک مقصد برای مهاجرت

در ابتدای بحث اخذ اقامت انگلستان به توضیحی از کشور انگلیس می پردازیم :

انگلستان (به انگلیسی England) در نیمهٔ جنوبی جزیره بریتانیای کبیر واقع شده  و یکی از چهار بخش کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی میباشد . کشور انگلستان از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم‌ مرز می باشد و مهم‌ترین و عمده‌ترین جزء تشکیل‌دهندهٔ کشور بریتانیا است. مرزهای آبی این کشور در شمال غرب دریای ایرلند، در جنوب غرب دریای سلتی و در شرق دریای شمال هستند، و در جنوب نیز کانال مانش آن را از اروپای قاره‌ای و کشور فرانسه جدا کرده است .

کشور انگلستان دارای بیش از یکصد جزیره کوچک و بزرگ است که از جمله آن‌ها می‌توان به جزیره وایت و جزیره من اشاره کرد. شهر لندن پایتخت انگلستان و در عین حال پایتخت پادشاهی بریتانیا است. پرآب‌ترین رود انگستان، رود تیمز است که از میان شهر لندن می‌گذرد و به دریای شمال می‌ریزد. مساحت این کشور  ۱۳۰٬۳۹۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن تا واپسین سرشماری در سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۶٫۵۷ میلیون نفرمی باشد.

اقامت انگلستان از طریق کار

این ویزا معروف به ویزای Tier 2 می باشد و در این نوع ویزا شخص باید درخواست کار دهد. این در حالی است که اگر شخص شهروند کشوری خارج از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس باشد برای کار در انگلستان و اخذ اقامت دائم انگلستان باید پیشنهاد شغلی داشته باشد. به معنای دیگر برای این نوع تایپ ویزا شخص باید joboffer داشته باشد که بتواند به عنوان دعوت نامه شغلی از آن استفاده کند. وقتی متقاضی یک دعوت نامه  از طرف joboffer  مناسب برای ویزای Tier2 انگلستان داشته باشد باید به مدت ۹۰ روز مبلغ ۹۴۵ پوند ماهیانه در حساب خود ذخیره داشته باشد .

در خصوص اقامت انگلستان از طریق کار شایان ذکر است که علاوه بر داشتن اسپانسر فرد اگر دارای یکی از شرایط زیر باشد می تواند برای ویزای کار انگلستان یا همان Tier 2 اقدام کند.

  • یک نیروی کاملا متخصص باشد
  • یک کارآفرین باشد
  • اگر یک استعداد خاص داشته باشد
  • ویزای مختص ورزشی داشته باشد
  • فارغ التحصیل مقطع دکترا یا دندانپزشکی باشد

این نکته هم قابل ذکر است که انواع ویزاهای Tier1/Tier4/Tier5 قابل تبدیل به ویزای  Tier2 می باشند، ویزای کار انگلستان و اخذ اقامت انگلستان از طریق کار شامل ویزای همراه هم می باشد که برای اطلاع

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

ویزای تحصیلی انگلستان معروف به Tier 4 می باشد و به ویزای دانشجویی معروف است که به ۲ نوع General Tier 4 و Child Tier 4 تقسیم می شود که جنرال یرای افراد بالای  ۱۶ سال می باشد و چایلد برای افراد زیر ۱۶ سال است .

برای اخذ اقامت انگلستان از طریق تحصیل و برای ویزای تحصیلی انگلستان افراد باید حداقل ۳ ماه قبل از تاریخ شروع ترم تحصیلی اقدام به اخذ این نوع ویزا کنند و مدت زمان این نوع ویزا بسته به دوره از جمله دوره زبان / کالج/  لیسانس / فوق لیسانس/ pre-phd   /top up corse   /دکترا و … متفاوت است که بنا به اینکه فرد از چه مقطعی ویزای Tier 4 را کسب نماید می تواند با تمدید ویزا و یا پیدا کردن شغل البته به صورت پارت تایم اقامت انگلستان را بدست بیاورد . وقتی فردی برای این نوع تایپ ویزا اقدام می کند احتیاج به نامه CAS دارد که وقتی این نامه صادر می شود تا ۶ ماه فرد میتواند از این نامه استفاده نمایید.

برای اقامت انگلستان و امتیاز نامه CAS بسته به سن فرد متفاوت است که برای افراد بالای ۱۶ سال ۴۰ امتیاز و برای افراد زیر ۱۶ سال ۳۰ امتیاز است که این تفاوت امتیاز برمیگردد به اینکه افراد بالای ۱۶ سال حتما برای دریافت این نوع ویزا احتیاج به مدرک زبان IELTS دارند که ۱۰ امتیاز دارد .

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای TIER 4 و رسیدن به اقامت دائم انگلستان

  • پاسپورت
  • در صورت داشتن همرا داشتن پاسپورت همراهان
  • اسنادی دال بر اینکه فرد هزینه های برای زندگی در انگلستان را به عنوان یک دانشجو دارد
  • شناسنامه
  • شناسنانه همراهان
  • دو توصیه نامه از دانشگاه

امتیاز بندی نامه CAS برای اقامت انگلستان از طریق تحصیل

  • ۱۰ امتیاز حساب بانکی کوتاه مدت که باید در یکی از بانک های پارسیان یا پاسگارد تهیه شود
  • اگر متقاضی سنش زیر ۱۷سال شش ماه است میتواند حساب بانکی او به نام والدینش باشد و مبالغ مورد نظر در بازه ۱۲۸۰پوند برای فرد اصلی و ۱۰۰۰پوند برای همراهان است
  • ۱۰ امتیاز مدرک زبان بای افراد بلای ۱۷ سال
  • ۲۰ امتیاز مابقی منوط به ارایه نامه ای بنام پذیرش نهایی و یا CAS می باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت انگلستان از طریق سرمایه گذاری از طریق ویزای Tier 4 امکان پذیر است. این نوع اقامت انگلستان به دو صورت سرمایه گذاری ۵۰٫۰۰۰ پوندی یا ۲۰۰٫۰۰۰ می باشد که دارای شرایطی می باشد .

به عنوان مثال برای سرمایه گذاری ۲۰۰٫۰۰۰ پوندی اگر فردی با این مقدار قصد اقدام داشته باشد باید این مبلغ برای خودش باشد البته این امکان وجود دارد با این مقدار سرمایه گذاری دو خاتواده اقدام کنند، حتی اگر فردی دارای فرزند بالای ۱۸ سال است می تواند فرزندش را به عنوان شریک معرفی کند و به اقامت دائم انگلستان از طریق سرمایه گذاری دست پیدا نمایند .

در اخذ اقامت انگلستان با سرمایه گذاری یعنی هرکدام با ۱۰۰٫۰۰۰ پوند  اقدام کنند که مدارک زیر برای این نوع سرمایه گذاری مورد نیاز است:

  • پاسپورت
  • مدارک دال بر اینکه فرد سرمایه ای از خود دارد
  • ارائه بیزینس پلن معتبر
  • اگر فرد دارای مدارک دانشگاهی در مقطع لیسانس ، فوق لیسانس، دکترا نیست حتما باید مدرک زبان IELTS  باشد
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • نکته بسیار مهم در مورد  ویزای Tier1 برای متقاضیان اقامت دائم انگلستان از طریق سرمایه گذاری این است که فرد حتما باید ثابت کند مبلغ مورد نیاز برای زندگی در کشور انگلستان  برای ۱۲ ماه آینده را در حساب بانکی خود دارد و باید ۹۰ روز قبل از اینکه برای این نوع ویزا apply بکند باید به طور مداوم  این پول در حساب شخصی شما ذخیره  شده باشد و پرینت بانکی آن را ارایه دهید.

در رابطه با بحث اقامت دائم انگلستان از طریق سرمایه گذاری می توان گفت که سرمایه گذاری با مبلغ ۵۰ هزار پوند است که که ۳ ماه قبل از اینکه به کشور انگلستان سفر داشته باشید باید درخواست این نوع ویزا را داشته باشید ، در این شرایط باید کشور انگلستان جهت اقامت دائم انگلستان برای افراد یکی از زمینه های سرمایه گزاری مورد تایید UKTI را در زمان  apply متقاضی برای آن ارائه دهد و فرد متقاضی  آن را بررسی نماید و برای آن اقدام کند، فرد متقاضی اقامت دائم انگلستان از طریق سرمایه گذاری پس از اینکه ۵۰ هزار پوند را در انگلستان سرمایه گذاری کرد بعد از ۱۲ ماه می تواند در زمینه تجاری که خود دولت انگلستان مشخص می کند شروع به کار کند. از حالات دیگر سرمایه گذاری ۵۰ هزار پوندی اخذ ویزای Tier4 می باشد یعنی دانشجو یا دانش آموز که در انگلستان می باشد و بعد از اتمام درس می خواهد ویزای خود را به Tier 1 تغییر دهید و دانشجو یا دانش آموز در انگلستان باید حتما این مبلغ را خودش در کشور انگلستان بدست اورده باشد و نمیتواند از کسی درخواست کند  که این پول را برایش بفرستد و دانشجو  برای اخذ ویزای  Tier1 اقدام می نماید به او ویزای ۱  Graduate Entrepreneur Tier تعلق میگیرد. این نکته قابل توجه است که برای اخذ اقامت انگلستان از طریق ویزای سرمایه گذاری شخص باید بالای ۱۶ سال باشد . و فرد میتواند همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود را به عنوان همراه با خود داشته باشد .

اقامت انگلستان از طریق تولد

در این باب باید این گونه عرض کرد که اگر متقاضی فرزندی داشته باشد که در خاک کشور انگلستان متولد شده باشد با توضیح سیستم خون و خاک باید دید که آیا میتوان به اخذ اقامت انگلستان و در آخر تابعیت انگلستان رسید یا خیر.

در سال ۱۹۸۳ هر بچه ای که در انگلستان به دنیا می آمد می توانست به صورت اتوماتیک اقامت انگلستان را دریافت کند اما از این سال و تاریخ به بعد کشور انگلستان به سیستم خون عمل کرد و این قانون به این گونه تغییر پیدا کرد که تنها در صورتی که کودک در انگلستان متولد شد می تواند اخذ اقامت انگلستان را دریافت کند که یکی از پدر یا مادر او از شهروندان انگلستان باشند و مقیم دائم کشور انگلستان محسوب شوند .

البته در باب اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد مواردی را باید شایان ذکر بود:

  • به عنوان مثال کودکی که از ۱ ژانویه ۱۹۸۳ تا ۲ اکتبر سال ۲۰۰۰ که پدر مادر و مادری که شهروند منطقه اقتصادی اروپا هستند در انگلستان به دنیا بیاید می تواند اقامت و تابعیت انگلستان را به دست بیاورد
  • یا اینکه اگر کودکی یکی از پدر و مادر او از راه های قانونی توانسته اند به طور مداوم ۵ سال در انگلستان زندگی کنند اگر این کودک بعد از  از تاریخ ۳۰ آپریل ۲۰۰۶ در انگلستان متولد شود ، میتواند اقامت انگلستان را دریافت کند
  • کودکانی که بعد از تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۸۳در انگلستان متولد شده اند و به طور مداوم ۱۰ سال در انگلستان زندگی کرده اند و به طور کلی کودکانی با شرایط بالا  میتوانند با پر کردن فرم درخواست MNI درخواست اقامت و تابعیت انگلستان را بکنند.